Puigmal

L´arrodonit cim del Puigmal, amb els seus 2911m, és el punt més alt de la comarca del Ripollès. Aquest fet el converteix en el més freqüentat. L´itinerari proposat recorre la vall de Coma de Vaca fins al seu naixement en el Coll de Carançà per seguir per la carena fronterera i arribar al Puigmal. Sortim del refugi de Coma de Vaca en direcció nord-est, passem pel costat de la cabana dels pastors i creuem el riu de Coma de Vaca fins arribar a una petita cabaneta arrodonida. Pugem un petit turó en direcció nord-oest i seguim la vall de Coma de Vaca amb el riu a la nostra esquerra (marcat amb punts vermells). Al cap d´una hora el riu es bifurca en dos. Remuntem pel torrent de la dreta en direcció nord. Pugem per una tartera empinada que esquiva els escarpaments replegats del Pic de la Fossa del Gegant i arribem al coll de Carançà. Seguim cap a l´oest la carena fronterera marcada amb ratlles vermelles i blanques. Trobem un munt de creus acumulades al coll de Nou Creus i veiem un camí ben fresat que baixa cap a Núria. No el prenem sinó que continuem cap a l´oest seguint el GR-11 i arribem al coll de Nou Fonts on el GR-11 baixa en direcció a Núria. Deixem de seguir les marques vermelles i blanques per continuar cap a l´oest per la carena fronterera. Anem recorrent tot el panoràmic circ que envolta la vall de Núria fins arribar al Puigmal.