Bastiments - Gra de Fajol

Ascensió als tradicionals dos cims que dominen l´estació d´esquí de Vallter 2000, el Bastiments i el Gra de Fajol.

Ascensió als dos tradicionals cims que dominen l´estació d´esquí de Vallter 2000. A l´hivern el Bastiments és un pic molt freqüentat per esquiadors i excursionistes amb raquetes mentre que el seu veí, el Gra de Fajol, és recorregut per nombroses cordades d´escaladors que s´enfilen pels seus escarpats corredors de neu i gel. Sortim del refugi de Coma de Vaca en direcció sud-est i creuem pel pont el riu Freser. Anem remuntant cap al nord la vall del Freser amb el riu a la nostra esquerra (ratlles vermelles i blanques o bé grogues). Al cap d´una hora trobem a la nostra esquerra un pluviòmetre. Deixem de seguir el riu Freser i pugem cap a la dreta en direcció nord-est per una empinada pendent d´herba (poc fresat i marcat amb ratlles vermelles i blanques). Després de 30 minuts de forta pujada arribem a dalt del ample coll de la Marrana. Desde aquest punt ja podem veure sota nostre l´estació d´esquí de Vallter 2000. Pugem cap al nord-oest seguint el llom fins arribar al cim del Bastiments. Baixem un altre cop al coll de la Marrana i ens enfilem cap al sud-est per arribar mitja hora més tard al cim del Gra de Fajol. La tornada al refugi de Coma de Vaca la fem seguint l´itinerari de l´anada.